APPLICATION OF RENOVATION MODEL IN TEACHING OF HARMONY

Nataša Nagorni Petrov, Danijela Stojanović

DOI Number
https://doi.org/10.22190/FUVAM231104013N
First page
143
Last page
152

Abstract


Practical harmonization on an instrument within the Harmony course is continuously an element of professional musical education, from the first grade of the secondary music school to the completion of bachelor studies of music. The manners, means, methods, as well as the degree and approach to this technique (skill) are naturally and inevitably open to new ideas. The paper presents the renovation potential of the specific Medieval Church scales (modes), sequences, transpositions, and modulations, as the terms and techniques familiar to the students within the course of Harmony. The application of the recommended procedures of the renovation model in teaching Harmony is one of the possible ways to accomplish successful and creative classes in this interesting and inspiring area of musical expression for students, allowing for more successful transfer and presentation of the acquired knowledge and opening doors to their potential creativity.

Keywords

methods, harmonization on the instrument, Harmony, renovation model of teaching

Full Text:

PDF

References


Belković, M., (2009), „Metodički postupci u nastavi harmonije”, THEORIE, godina XI, broj 11: pp. 10–11.

Бонев, Ж., (2008): Класическа ХАРМОНИЯ, Автооказион ООД, София.

Васиљевић, М., (2003), Наука о хармонији, ЗУНС, Београд.

Влаховић, Б., (2001), Путеви иновација у образовању – Тражење новог образовања. Стручна књига: Едука, Београд.

Despić, D., (2002): Harmonija sa harmonskom analiuom, ZUNS, Beograd.

Despić, D. (2004): Muzički stilovi, ZUNS, Beograd.

Ђорђевић, М. Ничковић, Р. (1990): Педагогија, Просвета, Ниш.

Živković, M., (1979), Metodika teorijske nastave, skripta, FMU, Beograd.

Živković, M., (2005), „Sagledavanje hromatike pri obradi modulacija“, u: Živković M., Stefanović, A. i Zatkalik, M. (ur.), Zbornik katedre za teorijske predmete Muzička teorija i analiza 2, FMU, Beograd, 189–204.

Živković, M., (2014), Interakcija muzike i vremena, zbirka tekstova, FMU, Beograd.

Јовановић, Д., (2006), „Кинетика у педагогији хармоније“, Зборник VIII педагошког форума, Факултет музичке уметности, Београд, pp. 52–67.

Maksimović, R., (1995), Šire o modusima – korak ka opštoj teoriji modusa, sopstveno izdanje, Beograd.

Музичка школа „Мокрањац“: 1899-1974, (1974), [прикупила и обрадила Биљана Димитријевић] Музичка школа „Мокрањац“, Београд.

Нагорни Петров, Н., (2016а), Иновативни приступи у настави Хармоније као део реформе у средњем и високом музичком васпитању и образовању (докторска дисертација), Филозофски факултет Универзитета у Нишу, Ниш.

Нагорни Петров, Н., (2016b), „Свирање на клавиру – техника практичне хармонизације на клавиру у настави предмета Хармонија и Хармонија са хармонском анализом“, у: Нагорни Петров. Н. (Ур.). Балкан Арт Форум 2015: Уметност и култура данас, Факултет уметности у Нишу, Ниш, pp. 101–110.

Нагорни Петров, Н., (2017), „Место и улога наставног предмета Хармонија у оквиру средњег музичког образовања на територији Републике Србије“, у: Маринковић, С., Додик, С. и Панић Кашански, Д. (ур.), Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, тематски зборник, Академија умјетности, Бања Лукa, pp. 399–406.

Nagоrni Petrov, N., Stojanović, D., Ilić, D., (2020), "The Role and Purpose of the Theory Courses in the Academic Curricula of the Faculty of Arts in Niš", ВЕСТНИК Кем-ГУКИ No.50: pp. 230–237.

Нагорни Петров, Н., (2021), Аналитички приступ уџбеничкој литератури из Хармоније, Универзитет у Нишу, Факултет уметности у Нишу, Ниш.

Nagorni Petrov, N. & Stojanović, D., (2023), "Methods for teaching Harmony and Counterpoint in secondary music schools in the Republic of Serbia", Facta universitatis. Series: Visual Arts and Music Vol.9, No.1, 2023, pp. 79−86.

Pedagoška enciklopedija,1 (1989). Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd.

Petrović, T., (2011), „Zašto i kako poučavati harmoniju?”, THEORIA, godina XIII, broj 13: pp. 27−32.

Plavša, D., (1989), Muzičko-pedagoške dileme i teme, članci i rasprave, Akademija umetnosti u Novom Sadu, Novi Sad.

Pravilnik o planu i programu nastave i učenja umetničkog obrazovanja i vaspitanja za srednju muzičku školu (2020). Službeni glasnik RS – Prosvetni glasnik br. 8.

Radenković, M., (1972), Sekvenca u klasičnoj instrumentalnoj fugi, Umetnička akademija, Beograd.

Сабо, А., Божaнић, З., Михајловић Марковић, Ј., Маринковић, С, (2014), „Могућности унапређења аналитичке праксе“, XVII педагошки форум сценских уметности, Социолошки аспекти педагогије и извођаштва у сценским уметностима. Књига сажетака, Факултет музичке уметности, pp. 29−33, Београд.

Stefanija, L., (2008), Metode analize glazbe – Povijesno teorijski ocrt, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb.

Hindemit, P., (1983), Tehnika tonskog sloga, Fond za izdavačku delatnost Univerziteta umetnosti, Beograd.

Filipović, N., (1977), Didaktika 1, Igkro „Svjetlost“, Оour zavod za udžbenike, Sarajevo.

Čuperjani, L., (2009), „Koncepcija nastave Harmonije u obrazovanju glazbenih pedagoga”, u: Vidulin-Orbanić, S. (ur.), Prvi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, рp. 178–186.

Ćurčić, M., Žderić, M., (2000), Metodika nastave prirode i društva. Učiteljski fakultet, Bjeljina.




DOI: https://doi.org/10.22190/FUVAM231104013N

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Print ISSN: 2466-2887
Online ISSN: 2466-2895