INTERPOSITION OF A PHOTOGRAPH: THE ROLE OF THE PHOTOGRAPHIC MEDIUM IN BELGRADE SURREALISM
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bazin, A. (2004), “Ontology of the Photographic Image“, In: What is Cinema? (I-IV), University of California Press.
Benjamin, W., (1974), „Umetničko delo u veku svoje tehničke reprodukcije“, u: M. Stambolić (ur.) Eseji, Beograd,114–149.
Бор, В., (1990), „О аутоматизму у ликовној уметности“, у: З. Гаврић, Р. Матић Пани- и Д. Сретеновић, (ур.), Ване Бор, Музеј савремене уметности, Београд, 85–86.
Breton, A., (1979), Tri manifesta nadrealizma, Bagdala, Kruševac.
Freund, G., (1979), Photography & Society, David R. Godine Publisher, Boston.
Голубовић, В., И. Суботић, (2008), Зенит 1921–1926, Народна библиотека Србије, Институт за књижевност и уметност и СКД Просвјета, Београд и Загреб.
Krauss, R., Livingston J. et Ades, D., (1985), L’Amour fou: Photography and Surrealism, Corcoran Gallery of Art and Abbeville Press, New York.
Krauss, R. E., (1994), The optical unconscious, MIT Press, Massachusetts Institute of Technology.
Micić, LJ., Goll, I. i Tokin B., (1921), Manifest zenitizma, Biblioteka Zenit, Zagreb.
Nadeau, M., (1989), The History of Surrealism, trans. R. Howard, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge.
Немогуће / L’Impossible (1930), Београд.
Novaković, J., (1991), Bretonov nadstvarni svet: prilog nadrealističkoj poetici imaginarnog, Naučna knjiga, Beograd.
Novaković, J., (2002), Tipologija nadrealizma (pariska i beogradska grupa), Narodna knjiga i Alfa, Beograd.
Robinson, A., (2002), “Walter Benjamin: Art, Aura and Authenticity“, Ceasefire Magazine. Accessed March 23, 2023. https://ceasefiremagazine.co.uk/walter-benjamin-art-aura-authenticity/
Sontag, S., (2005), On Photography, RosettaBooks, New York.
Sretenović, D., (2016), Urnebesni kliker: umetnost i politika beogradskog nadrealizma, Službeni glasnik, Beograd.
Сведочанства, бр. 1 (1924), Београд.
Тодић, М., (1993), Историја српске фотографије (1839–1940), Просвета и Музеј примењене уметности, Београд.
Тодић, М., (1996), „Фотографија и авангардни покрети у уметности“, у: Српска авангарда у периодици, Матица Српска и Институт за књижевност и уметност, Београд и Нови Сад, 455–463.
Todić, M., (2001), Fotografija i slika, Cicero, Beograd.
Тодић, М., (2002), Немогуће. Уметност надреализма, Музеј примењене уметности, Београд.
Тодић, М., (2008), „Изван утврђених граница: Фотографски експерименти Вана Живадиновића Бора“, у: Г. Миленковић, В. Стојменовић (ур.) Зборник из надреализма, Народна библиотека, Бор, 23–41.
Тодић, М., (2008), „Фотографија надреализма између чуда и чињенице“, у: П. Марјановић, М. Драгићевић-Шешић (ур.) Зборник радова Факултета драмских уметности, Београд, 199–209.
Тодић, М., (2013), „Умрежена авангарда: српски, француски и шпански надреализам“, Култура, бр. 138, 165–178.
Šuvaković, M., (2008), Nadrealizam: slučajevi iz beogradskog i francuskog nadrealizma 20ih i 30ih godina XX veka, Narodni univerzitet „Božidar Adžija“ i Galerija BAB, Beograd.
Šuvaković, M., (2012), „Nadrealizam: nesvesno u doba mehaničke reprodukcije“, u: Istorija umetnosti u Srbiji– XX vek, Knjiga. 1, Beograd, pp. 131–146.
Wollheim, R., (1980), “Seeing-As, Seeing-In, and Pictorial Representation”, In: Art and its Objects, Cambridge University Press, Cambridge, pp. 205–226.
DOI: https://doi.org/10.22190/FUVAM240401005S
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Print ISSN: 2466-2887
Online ISSN: 2466-2895