SPECIFICITIES OF STIMULATING MUSICAL TALENT WITHIN FORMAL MUSICAL EDUCATION
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Beočanin, J., (2004), “Pogled na neke aktuelne probleme nastave solfeđa kod nas” Zbornik VI pedagoškog foruma. Fakultet muzičke umetnosti, Beograd: pp. 43–50.
Blažič, M. & Starc, J., (2011), “Theories of giftedness and teaching practice”, Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju, knjiga II, pp. 37–47. Available: http://www.pfvr.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/35_1_Godisnjak_2_-_za_sajt.pdf
Bogunović, B., (2010), Muzički talenat i uspešnost, Fakultet muzičke umetnosti, Beograd, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd.
Grandić, R. & Letić, M, (2009), “Stanje, problemi i potrebe u području brige o darovitim učenicima u našem obrazovnom sistemu”, Daroviti i društvena elita – Zbornik radova 15. okruglog stola, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača, Vršac: pp. 232–243. Available: http://www.uskolavrsac.edu.rs/
Novi%20sajt%202010/Dokumenta/Izdanja/15%20Okrugli%20sto/d efault.htm
Haroutounian, J., (2008), “Kindling the Spark: Recognizing and Developing Musical Talent”, 10th Asia-Pacific Conference on Giftedness, Singapore, Available: http://hkage.org.hk
Heller, K., Perleth, C. & Lim, T. K., (2005), “The Munich Model of Giftedness Designed to Identify and Promote Gifted Students”, In: Sternberg, R. & Davidson, J. (eds.), Conceptions of Giftedness, Cambridge University Press: pp. 147-170.
Kršić Sekulić, V., (1990), Korelacija nastave solfeđa sa instrumentalnom nastavom, Nota, Knjaževac.
Leman, A., Dž. Sloboda i R. Vudi, (2012), Psihologija za muzičare: razumevanje i sticanje veština, Psihopolis institut Novi Sad, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet muzičke umetnosti, Beograd.
McPherson, G. & Williamon, A., (2006), “Giftedness and talent”, In: McPherson, G. (ed.), The Child As Musician: A Handbook of Musical Development, Oxford University Press: pp. 239–256.
Nikolić, I., (2014), Solfeđo: jednoglasni diktati, Nota, Knjaževac.
Nikolić, I., (2012), “Upotreba računarske tehnologije u muzičkoj nastavi sa posebnim osvrtom na nastavu solfeđa”, Tradicija kao inspiracija, tematski zbornik sa naučnog skupa “Vlado Milošević”, Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci, Akademija nauka i umjetnosti Republike Srpske, Muzikološko društvo Republike Srpske: pp. 644–654.
Nikolić, I. & Kodela, S., (2016), “Musical creativity – constitutive element or product of musical talent development”, Facta Universitatis, Series Visual Arts and Music, 2(2): pp. 85–92. Available: http://casopisi.
junis.ni.ac.rs/index.php/FUVisArtMus/article/view/2383
Olujić, A., (1990), Razvoj harmonskog sluha, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd.
Plan i program nastave i učenja za osnovno muzičko obrazovanje i vaspitanje, (2019), Službeni glasnik Republike Srbije – Prosvetni glasnik, br. 5/19.
Pravilnik o planu i programu nastave i učenja umetničkog obrazovanja i vaspitanja za srednju muzičku školu, (2020), Službeni glasnik RS, br. 88/17, 27/18 – dr. zakon, 10/19 i 6/20.
Radičeva, D., (1997), Uvod u metodiku nastave solfeđa, Akademija umetnosti, Novi Sad.
Radoš, K., (2010), Psihologija muzike, Zavod za udžbenike, Beograd.
Subotnik, R. & Jarvin, L., (2005), “Beyond Expertise: Conceptions of Giftedness as Great Performance”, In: Sternberg, R. & Davidson, J. (eds.), Conceptions of Giftedness. Cambridge University Press, pp. 343–357.
Vasiljević, Z., (1991), Metodika solfeđa, Fakultet muzičke umetnosti, Beograd.
Vasiljević, Z., (1985), Teorija ritma sa gledišta muzičke pismenosti, Univerzitet umetnosti u Beogradu.
Vasiljević, Z., (1978), Metodika nastave solfeđa, Univerzitet umetnosti, Beograd.
Zimmerman, E., (2004), “Introduction to Artistically and Musically Talented Students”, In: E. Zimmerman (Ed), Artistically and Musically Talented Students, Corwin, pp. xxiii-xxxiv
https://www.talenti.edu.rs/ - Škola za muzičke talente Ćuprija.
http://zmbss.org – Zajednica muzičkih i baletskih škola Srbije.
DOI: https://doi.org/10.22190/FUVAM2101065N
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Print ISSN: 2466-2887
Online ISSN: 2466-2895