HISTORY OF THE MEDIEVAL WORLD IN THE CURRICULA OF THE DEPARTMENT OF HISTORY AT THE UNIVERSITY OF NIŠ

Igor Stamenović, Predrag Nešović

DOI Number
https://doi.org/10.22190/FUTLTE241005009S
First page
069
Last page
078

Abstract


The study analyzes the content of the medieval studies curricula for courses taught at the Department of History at the University of Niš from its inception in 1998 to the present day. The research focuses on the history of the medieval world, primarily Western civilization. It investigates the geographical and thematic frameworks addressed by the analyzed curricula to track their development, provide insight into the knowledge students had the opportunity to acquire during their studies, and indicate the questions that were the focus of the courses. The research includes the curricula at all three levels of study, i.e., BA, MA, and PhD studies.

Keywords

Medieval Studies, Curriculum analysis, Department of History, Faculty of Philosophy, University of Niš

Full Text:

PDF

References


Báling, P. (2022). Personal Network of the Neapolitan Angevins and Hungary (1290–1304). Specimina Nova. Pars Prima, Sectio Mediaevalis, 8, 83–107. https://doi.org/10.15170/spmnnv.2015.08.06.

Bertarelli, M. E., & Amaral, C. O. (2020). Long Middle Ages or appropriations of the medieval? A reflection on how to decolonize the Middle Ages through the theory of Medievalism. História Da Historiografia: International Journal of Theory and History of Historiography, 13 (33), 97–130. https://doi.org/10.15848/hh.v13i33.1555.

Cardini, F. (1994). Il pellegrinaggio una dimensione della vita medievale. Vecchiarelli.

Cenić, D., & Petrović, J. (2017). Interest in Science and Science Subjects Teaching – Historical Perspective. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 1(1), 43–57. https://doi.org/10.22190/futlte170501005c.

Classen, A. (Ed.). (2010). Handbook of Medieval Studies: Terms, Methods, Trends (Vol. 1). De Gruyter.

Đekić, Đ. (2012). Nastava nacionalne istorije srednjeg veka na Novosadskom i Niškom Filozofskom Fakultetu na katedri – departmanu za istoriju. In B. Cvejić (Ed.), Kriza i perspekitiva znanja i nauke 2 (pp. 235–252). Filozofski fakultet u Nišu.

Departman za istoriju. (2006). Program osnovnih studija. Opis sadržaja predmeta za drugu godinu studija. Arhiva Departmana za istoriju. Filozofski fakultet, Niš.

Departman za istoriju. (2008a). Raspored predmeta po semestrima i godinama studija. Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://drive.google.com/drive/folders/1bUGx5uf5C22oGev1_hOpvYG6wSVjO2Ig.

Departman za istoriju. (2008b). Silabus predmeta “Opšta istorija srednjeg veka.” Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/10Xetp32agQcwfKK0j1gze_XgqI_3yYsPFZjBmW9KrpQ/edit.

Departman za istoriju. (2008c). Specifikacija predmeta “Filozofija istorije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1ywOWL8UhLN0eXbN_zw2uyX_z52LtuckyVV51wf_8oyg/edit.

Departman za istoriju. (2008d). Specifikacija predmeta “Opšta istorija poznog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1RNf3S_g5IBoON_uFS9jlN6pyvUiCERx4ozsCQg1SHbk/edit.

Departman za istoriju. (2008e). Specifikacija predmeta “Opšta istorija ranog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1n2rcbeaMZ8KXgEuUjRZnjdu99EkW6HooKqjnfSvbSvw/edit.

Departman za istoriju. (2008f). Specifikacija predmeta “Zapadnoevropski grad u srednjem veku.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/15fk6EboHSyLD6Gf5CgMHATVherVyHAss0uzIKrAqyyA/edit.

Departman za istoriju. (2012a). Silabus predmeta “Anžujci u Ugarskoj i Srbiji.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1FQ98TZBp9LTa_qfTT_gs-bbxX5xNaarXB7BCa4REz-Y/edit.

Departman za istoriju. (2012b). Silabus predmeta “Filozofija istorije 2.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1BP0WEGSY4WdxbtWzmSHNbv2lBgzcPDDTFE7yY-Czb6c/edit.

Departman za istoriju. (2012c). Silabus predmeta “Srbija i Venecija u 14. i 15. veku.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1Xv6ao_Q67nEUmWTSu6ziEiFQfXZyex9DisakzrE73cw/edit.

Departman za istoriju. (2014a). Raspored predmeta po semestrima. Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1gzpvu8hQrhxnBLv5D4ns2bnZD3-k51b1/edit#bookmark=id.gjdgxs.

Departman za istoriju. (2014b). Raspored predmeta po semestrima i godinama studija. Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/10xEby0SkWh0tXUjkvEuoBD5_oPLzvh6S/edit.

Departman za istoriju. (2014c). Silabus predmeta “Balkan u poznom srednjem veku.” Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/1x4ZKg8KY44Pnr_Aup7lcsZcZSzoiLqe8IRrew3EzrJk/edit.

Departman za istoriju. (2014d). Silabus predmeta “Filozofija istorije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1lodtcUQBYAUpp6FYcM0dkPNwJ6wwfkyfnmkHQCp6Sm4/edit.

Departman za istoriju. (2014e). Silabus predmeta “Filozofija religije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1fsNrzL9SjjYghH7aOxMhmNp_uyXyiV2lB548hJe6fDU/edit.

Departman za istoriju. (2014f). Silabus predmeta “Istočni Mediteran u srednjem veku.” Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/1N16Pz0H7cCVAQFYgl6X-eFiBBlbE9kSq7SeMEobWdCc/edit.

Departman za istoriju. (2014g). Silabus predmeta “Istorija islamske civilizacije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1gDBCkUipxvru5MGzkc5WdvGMtj4G230qbj3NHSl7U1Q/edit.

Departman za istoriju. (2014h). Silabus predmeta “Opšta istorija poznog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1YzuGXejwve5BqZ26xolfk8ha9UKJnSgoWirB8Mc5F6E/edit.

Departman za istoriju. (2014i). Silabus predmeta “Opšta istorija ranog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/10Xetp32agQcwfKK0j1gze_XgqI_3yYsPFZjBmW9KrpQ/edit.

Departman za istoriju. (2014j). Silabus predmeta “Zapadnoevropski grad u srednjem veku.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2014. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/15bEmvPGrwn2IGaEZMVdw2b0kYPR-Y8S3zFrZyYDnneY/edit.

Departman za istoriju. (2018a). Silabus predmeta “Filozofija istorije.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1a35elINSCccp4B9k_-tDe3et7H18IV11CtrITKQNZqo/edit.

Departman za istoriju. (2018b). Silabus predmeta “Osnovne karakteristike društvenog i religijskog života u periodu poznog rimskog carstva.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1WuJmb-wNsbScD0TlcUl6lunB6mZ8bGJkPRiEJCDFd1E/edit.

Departman za istoriju. (2018c). Silabus predmeta “Politička ekonomija poznog rimskog carstva.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1hAlpVYSo3CCNthWQ3vq9TxIn9TuEtO5s22QER_yKPeU/edit.

Departman za istoriju. (2018d). Silabus predmeta “Srbi i mediteranske civilizacije.” Knjige predmeta, 3 – Doktorske akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1t96cZUX-KKb0XA1ql9Q549wbqcAUBHanZ1CTvNQrGPk/edit#heading=h.gjdgxs.

Departman za istoriju. (2021a). Raspored predmeta po semestrima. Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1Aw2P9uGiautq7CiG4tRsv7NJc4sn1q3u/edit.

Departman za istoriju. (2021b). Raspored predmeta po semestrima i godinama studija. Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/16yU3x1V7WNaIzTHYD6KcEGq0upw7TLzoW4QoA5eHXvw/edit.

Departman za istoriju. (2021c). Silabus predmeta “Balkan u poznom srednjem veku.” Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/1OCOp_a3nIvsoTBQO9vK9z5k7OP6VfHwm-xzv3LL3X48/edit.

Departman za istoriju. (2021d). Silabus predmeta “Carigrad od Konstantina do Justinijana.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1-NADMRwrZKSHLW9xoH9HnnAHPz0VT8iVSRri46PBMvo/edit.

Departman za istoriju. (2021e). Silabus predmeta “Filozofija istorije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/18Q27g8YxaxqBvMZ9TQBGAxDBTItrw96hZNgmnMFeKnY/edit.

Departman za istoriju. (2021f). Silabus predmeta “Filozofija religije.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/16YkscgPD6967i4SkN1h5_KuwgfmOOOdXlhp3XAHM2Mw/edit.

Departman za istoriju. (2021g). Silabus predmeta “Istočni Mediteran u srednjem veku.” Knjige predmeta, 2 – Master akademske studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2008. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta u Nišu. https://docs.google.com/document/d/1x6RlyF_QdMsm5EnLdAg8oEtrw_MWevxyOPEBgViJPAY/edit.

Departman za istoriju. (2021h). Silabus predmeta “Istorija Srba u Mletačkoj republici.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1gUtQL-R-GcFixg0C0ZHeSdOygLUgwu1ezOteoYcW2vY/edit.

Departman za istoriju. (2021i). Silabus predmeta “Opšta istorija poznog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1yuZZ91SQRXh1XkS0DPD5R4m6nqBoGeAWJ-LUUKpwdr4/edit.

Departman za istoriju. (2021j). Silabus predmeta “Opšta istorija ranog srednjeg veka.” Knjige predmeta, 1 – Osnovne studije, Istorija, Studijski program akreditovan 2021. godine. Digitalna arhiva Filozofskog fakulteta, Niš. https://docs.google.com/document/d/1o7zE13KFVBxtN3CmRbvr_zpCrhaojxVhHZIqXkrVmH8/edit.

Departman za Istoriju - Istorijat Departmana. (n.d.). Filozofski Fakultet u Nišu. Retrieved July 16, 2024, from https://www.filfak.ni.ac.rs/organizacija/departmani/istorija.

Dimić, Z., Ristić Gorgiev, S., & Jovanović, M. (2022). Value and Importance of Philosophy Courses Within Non-Philosophy Studies: Students’ Perspective. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 5(2), 153–165. https://doi.org/10.22190/futlte211010012d.

Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu. (2021). Osnovne akademske studije istorije (2021). Istorija. https://www.f.bg.ac.rs/istorija/program_studija.php?god=5&nivo=0.

Grbić, B. (2018). Pregled nastave na Liceju, Velikoj školi i Univerzitetu: 1838-1914. Univerzitet u Beogradu.

Heng, G. (2021). The Global Middle Ages. Cambridge University Press.

Heng, G. (Ed.). (2022). Teaching the Global Middle Ages. Modern Language Association.

Hóman, B. (1938). Gli Angioini di Napoli in Ungheria, 1290-1403. Reale accademia d’Italia.

Houghton, R. (2022). Introduction: Teaching the Middle Ages through Modern Games. In R. Houghton (Ed.), Teaching the Middle Ages through Modern Games: Using, Modding and Creating Games for Education and Impact (pp. 1–26). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110712032-001.

Jones, C., Kostick, C., & Oschema, K. (2019). Why Should we Care about the Middle Ages? Putting the Case for the Relevance of Studying Medieval Europe. In C. Jones, C. Kostick, & K. Oschema (Eds.), Making the Medieval Relevant (pp. 1–30). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110546316-001.

Jovanović, M. (2021). Our School in Eyes of Gamer Generation: How Video Games Expose Deep Problems of Our Education. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 4(2), 157–169. https://doi.org/10.22190/FUTLTE2002157J.

Jovanović, V. Ž. (Ed.). (2006). Filozofski fakultet Niš (1971-2006). Filozofski fakultet u Nišu.

Julien Demade. (2019). The Contemporary Delegitimization of (Medieval) History – and of the Traditional University Curriculum as a Whole. In C. Jones, C. Kostick, & K. Oschema (Eds.), Making the Medieval Relevant (pp. 135–150). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110546316-006.

Lala, E. (2008). Regnum Albaniae, the Papal Curia, and the Western Visions of a Borderline Nobility [Unpublished doctoral dissertation]. Central European University.

Le Gof, Ž. (2010). Da li je Evropa stvorena u srednjem veku? Clio.

Le Goff, J. (2015). Must We Divide History into Periods? Columbia University Press.

Lyubomirova Georgieva-Lazarova, S., & Ivanov Lazarov, L. (2021). Applying Blended Learning Courses for Education in the Contemporary University. Information System “e-university” of the University of Veliko Tarnovo, Bulgaria. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 5(1), 99–114. https://doi.org/10.22190/futlte210106008l.

McCall, J. (2023). Gaming the Past Using Video Games to Teach Secondary History. Routledge.

Miljković, E. (2012). Osmanistika u nastavi istorije na srpskim univerzitetima. In B. Cvejić (Ed.), Kriza i perspekitiva znanja i nauke 2 (pp. 264–271). Filozofski fakultet u Nišu.

Pavlović, D. (2022). Digital Tools in Museum Learning – a Literature Review From 2000 to 2020. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 5(2), 167–178. https://doi.org/10.22190/futlte211104013p.

Popović, M. St. (2017). Od Budima do Konstantinopolja: Via Traiana u svetlu putopisne literature u periodu od 14. do 16. veka. Akademska knjiga.

Quayson, A., & Mukherjee, A. (Eds.). (2023). Decolonizing the English Literary Curriculum. Cambridge University Press.

Šaranac Stamenkovic, J. (2018). The Development of Byzantine Studies at the University of Niš. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 2(2), 161–167. https://doi.org/10.22190/futlte1802161s

Schmitt, O. J. (2001). Das venezianische Albanien (1392-1479). Oldenbourg Verlag.

Studijska grupa za Istoriju. (2003). Opšta istorija srednjeg veka - program. Arhiva Departmana za istoriju. Filozofski fakultet, Niš.

Traxel, O. M. (2008). Medieval and Pseudo-Medieval Elements in Computer Role-Playing Games: Use and Interactivity. In K. Fugelso & C. L. Robinson (Eds.), Studies in Medievalism XVI: Medievalism in Technology Old and New (pp. 125–142). Boydell & Brewer. https://doi.org/10.1017/9781846156779.008.

Tyerman, C. (2005). The Crusades: A very short introduction. Oxford University Press.

Živković, V. (2010). Religioznost i umetnost u Kotoru. XIV-XVI vek. Balkanološki institut Srpske akademije nauka i umetnosti.




DOI: https://doi.org/10.22190/FUTLTE241005009S

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN 2560 – 4600 (Print)
ISSN 2560 – 4619 (Online)